Ducati Panigale VS Panigale S

Ducati contra Ducati. La Ducati Panigale ha demostrat en les seues dues versions que pot ser un arma temible, i un assot per als seus rivals. En el cas de les italianes, les diferències reals entre ambdues versions són certament reduïdes. I és que l’exclussiva S solament ha avantatjat a la seua germana «econòmica» en mig segon! Les diferències tècniques entre elles són menors que entre les BMW, i açò es reflecteix clarament en pista i enfront del cronòmetre. I és que la principal diferència entre ambdues radica en les suspensions, i resulta que les de la versió estàndard són realment competitives. La forqueta Marzocchi ofereix un tacte excel·lent, i unit a la poderosa frenada del seu equip de frens Brembo amb pinces monobloc M50, ofereix una seguretat i precisió de direcció a l’entrada dels viratges sensacional.Pràcticament tan bona com la Öhlins amb regulació electrònica DES equipada per la S. Açò sí, en el cas de la Panigale convencional, la regulació és com la de tota la vida, tornavís en mà, en lloc d’a través de les pinyes de comandaments i el quadre d’instruments. Darrere l’amortidor Sachs respon a la perfecció, i les diferències amb el Öhlins de la S són menors quant a tacte i comportament que entre la S 1000 RR i la HP4, per comparar ambdues parelles. De fet, el seu tacte ens va agradar una mica més en ser menys brusc en el moment de lliurar tota la potència, sensació sens dubte condicionada per encertar una mica millor en la posada a punt. D’altra banda, les llandes forjades de la S no representen un avantatge tan gran com per a notar-ho en marxa, encara que sens dubte en agafar-les amb la mà (quan canviem els pneumàtics), ens van deixar estupefactes pel seu reduït pes i qualitat d’acabat. I és que la lleugeresa del conjunt és en tots dos casos superba, i la facilitat per a canviar de direcció en el revirat traçat de Calafat inaudita. Sens dubte la millor entre les actuals Superbike. El motor és idèntic i la seua gestió igual, per tant a aquest nivell la diferència és inexistent. Es caracteritza per un tacte un poc buit de potència a baix i mig règim, per a després explotar a partir de les 8.000 rpm, moment en el qual cal tenir una mica de cura amb els excessos sobre el «gas».

Així les coses, el preu d’ambdues versions és de 21.467 € per a la Panigale (22.490 € en versió ABS), enfront de 26.733 € de la Panigale S (27.603 amb ABS); i 31.898 per a la S Tricolore. Els 5.000 euros de diferència entre les nostres protagonistes representen mig segon enfront del crono, just la meitat que entre les BMW, i havent-hi una diferència econòmica de precisament al voltant de 10.000 € entre aquestes, sembla que queda clar que és en el que ve a eixir el segon. Amb tot, la superioritat de la versió S de la Panigale és manifesta, i potser atraga més, i amb més raó si escau que en el de la BMW, pel sentit de la seua exclusivitat que la seua efectivitat real, doncs motor i parteix cicle són i es comporten de manera pràcticament idèntica.

  1. Encara no hi ha cap trackback.

Deixa un comentari